Log in

goodpods headphones icon

To access all our features

Open the Goodpods app
Close icon
headphones
Afrooz School

Afrooz School

Afrooz School

افروز یک مدرسه‌ی آنلاین برای آموزش‌گران، علاقه‌مندان به آموزش و تمام بزرگ‌سالانی‌ است که با کودکان و نوجوانان در ارتباط‌‌ اند. در هر اپیزود پادکست مدرسه‌ی افروز یک موضوع مرتبط با آموزش به بچه‌ها یا فرزندپروری را بررسی می‌کنیم.

bookmark
Share icon

All episodes

Best episodes

Seasons

Top 10 Afrooz School Episodes

Goodpods has curated a list of the 10 best Afrooz School episodes, ranked by the number of listens and likes each episode have garnered from our listeners. If you are listening to Afrooz School for the first time, there's no better place to start than with one of these standout episodes. If you are a fan of the show, vote for your favorite Afrooz School episode by adding your comments to the episode page.

در این قسمت به پیشینه‌‌ی فرهنگی و شواهدِ تاریخیِ تنبیه بدنی می‌پردازیم و می‌خواهیم بدانیم تنبیه بدنی به‌عنوانِ یک روشِ تربیتی از کجا آغاز شده است؟ چرا استفاده از تنبیه بدنی در ایران – در خانواده‌ها و مدارس – زیاد دیده می‌شود و آیا این مسأله در فرهنگ و سنت‌های ما ریشه دارد؟ چرا تنبیه بدنی در برخی از کشورها کاهشِ چشمگیری داشته است و چه راهکارهایی برای کاهشِ آن وجود دارد؟

Afrooz School/ مدرسه افروز

bookmark
plus icon
share episode

تنبیه بدنی به‌عنوانِ یکی از روش‌های آسیب‌زای تربیت و فرزندپروری از احساسِ عجز و درماندگیِ برخی از والدین و آموزشگران برمی‌خیزد و زمانی روی می‌دهد که بزرگسالان می‌خواهند خیلی زود و به هر صورتی که شده یک رفتار را در کودکان متوقف کنند و با ایجادِ درد جلوی تکرارِ آن رفتار را بگیرند. در این پادکست به پیامدهای روانیِ تنبیه بدنیِ کودکان می‌پردازیم و می‌خواهیم بدانیم تعاریف و مصادیقِ آن چیست و بر ذهن و روانِ کودک چه تأثیری می‌گذارد؟ کودکی که ناظرِ تنبیه بدنی کودکِ دیگری است در معرضِ چه آسیب‌هایی خواهد بود؟

جهانی نو بدونِ تنبیه بدنی، مجموعه اپیزودهایی از پادکست‌ مدرسه‌ی افروز، درباره‌ی پیامدهای ویرانگرِ تنبیه بدنیِ کودکان است. در این پادکست‌ها تلاش می‌کنیم با همراهیِ کارشناسان درباره‌ی جنبه‌های گوناگونِ تنبیه بدنی، پیامدها و راهکارهای توقفِ آن آگاهی‌رسانی کنیم.


Afrooz School/ مدرسه افروز

bookmark
plus icon
share episode

در این قسمت با دکتر بابک خطی، پزشک متخصص کودکان و فعال اجتماعی گفت‌وگو کرده‌ایم و می‌خواهیم بدانیم آسیب‌های جسمی و روانیِ تنبیه بدنی چه پیامدهای کوتاه‌مدت و بلندمدتِ حاد یا مزمنی دارند؟ چه علائمی در بدن یا رفتار کودک می‌تواند از احتمالِ وقوعِ تنبیه بدنی و خشونت فیزیکی خبر بدهد؟ چه مواردی جدی‌تر تلقی می‌شوند و نیازمندِ توجه ویژه و مراجعه‌ی فوری به مراکزِ درمانی‌ دارند؟ آسیب‌های جسمیِ ناشی از تنبیه بدنیِ کودکان چه پیامدهای فیزیکی در دوران بزرگسالی خواهد داشت؟ چه ارتباطی میانِ تنبیه بدنی و اختلالاتِ روان‌تنی (سایکوسوماتیک) وجود دارد؟

Afrooz School/ مدرسه افروز

bookmark
plus icon
share episode

در این قسمت با زهرا رحیمی، مدیرعامل و از اعضای هیات موسس جمعیت امام علی، در رابطه با نقشِ تنبیه بدنی در شکل‌گیریِ چرخه‌ی خشونت گفت‌وگو کرده‌ایم و می‌خواهیم بدانیم تنبیه بدنی چه شکل‌هایی از خشونت را تولید و بازتولید می‌کند؟ تنبیه بدنیِ کودکان چه تأثیری بر آینده‌‌شان می‌گذارد و به بروزِ چه رفتارهای خشونت‌آمیزی در آن‌ها منجر می‌شود؟ چرخه‌ی خشونتِ ناشی از تنبیه بدنی چگونه شکل می‌گیرد و چه راه‌هایی برای کاهشِ بازتولیدِ خشونت و توقفِ این چرخه‌ وجود دارد؟ چگونه می‌توان این غمِ بزرگ را به کارِ بزرگ تبدیل کرد؟

Afrooz School/ مدرسه افروز

bookmark
plus icon
share episode

FAQ

How many episodes does Afrooz School have?

Afrooz School currently has 4 episodes available.

What topics does Afrooz School cover?

The podcast is about Podcasts and Education.

What is the most popular episode on Afrooz School?

The episode title 'قسمت اول: رد پای تنبیه بدنی بر روان ما' is the most popular.

What is the average episode length on Afrooz School?

The average episode length on Afrooz School is 23 minutes.

How often are episodes of Afrooz School released?

Episodes of Afrooz School are typically released every 31 days, 17 hours.

When was the first episode of Afrooz School?

The first episode of Afrooz School was released on Jun 11, 2024.

Show more FAQ

Toggle view more icon

Comments